Back where it al started - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Back where it al started - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Back where it al started

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

26 December 2015 | Australië, Sydney

Ik ben de 26ste vertrokken vanuit New castle naar Sydney waar ik voor het eerst Petra zou ontmoeten die die dag zou aankomen vanuit Bali. Petra is een Fries die geadopteerd is uit Bali. Een hele aardige vrouw die 42 jaar is maar zich gedraagd als een twintiger. Ik heb hele leuke dagen gehad met Petra. We hebben veel gesproken en het voelde al gauw vertrouwd. Heb haar een paar plekken in Sydney laten zien maar zoveel steld Sydney niet voor dus hier waren we gauw doorheen. Doordat Petra zich soms zo jong gedraagde leek ik meer een vader figuur. Ik zat alles te regelen en hield haar steeds in de gaten als we bijvoorbeeld de zee in gingen. Dit was best een gekke ervaring maar blijkbaar deed ik me gewoon ouder voor dan ik werkelijk ben. Onze studio was klein maar goed genoeg om onze 9 dagen door te komen. De studio lag in Redfern. Redfern bleek een homo buurtje te zijn. Dit viel me de eerste dagen niet zo op maar naarmate de dagen verstrekte had ik het steeds meer door dat ik wel heel veel aangekeken werd. Petra deed haar topje iets losser om te kijken of het werkte maar, tevergeefs ze bleken toch iets meer geïnteresseerd te zijn in mij . Ik had me opgegeven voor een nederlandse nieuwjaars borrel en nieuwjaarsduik die op facebook georganiseerd. Ze zochten nog een paar vrijwilligers die wouden helpen met de voorbereidingen van het voedsel. Hier heb ik dus aan mee geholpen. Heb voor het eerst olibollen gemaakt. En dat is Australië het moet niet gekker worden haha. Maar ook hier voelde ik me als een leidinggevende. Het was een zooitje ongeregeld. We zaten daar maar een beetje en niemand nam het voortouw. Dan doen ik het maar en begon maar een beetje de taken te verdelen. Het was achteraf een leuke dag met een bbq erop en eraan. Ben benieuwd naar nieuwjaarsdag hoe dat georganiseerd gaat worden. Oudjaarsdag heb ik besloten om naar ceramoine point te gaan. Hier waren zo'n 50 nederlanders die het mooie uitzicht bewonderde van het Opera House en The Harbour Bridge. Het was een prima spot en we hadden uitzicht over de hele stad. Waar ik versteld van stond is hoe vroeg mensen hier mee bezig waren. Om een goede spot te krijgen om in de avond het vuurwerk te kunnen zien. Er waren bepaalde punten aangegeven waar je goed uitzicht had en waar je bijvoorbeeld wel en geen alcohol mee naar toe mocht meenemen. Heel veel plekken waren al gauw vol rondom de stad. Er zijn zelfs mensen om 6 uur in de ochtend al op bepaalde plekken gaan zitten om het beste view te krijgen. Ik zelf ben pas rond een uurtje of half 1 gegaan. En het plekje waar ik zit was het gelukkig niet zo druk dus kon ik gelukkig nog rustig plaats nemen. Ook ben ik een vriendin tegen gekomen die net als ik een jaar op pad gaat die was ook daar. Altijd leuk om weer is bekende gezichten tegen te komen . Australië is een groot land maar, toch kom je mensen op de gekste plekken tegen. Maargoed ik was dus om half 1 op mijn plek en had dus nog de hele dag op een eilandje. Gelukkig konden we wel even zwemmen en een rondje om het eiland lopen om zo de tijd vol te maken. Het werd inmiddels steeds drukker en drukker op het eiland. Overal muziek eten en handdoeken op de grond van mensen die een plek hebben bemachtigd. 9pm het kindervuurwerk starte. Dit was erg mooi vuurwerk recht voor ons neus. Om 12pm was het dan eindelijk zover. Nieuwjaarsdag. Iedereen was stil om 12 uur en zat te kijken naar het vuurwerk. Dit was best apart meestal schreeuwt iedereen en wenst iedereen elkaar de beste wensen. Maar hiet zat iedereen 12 minuten aandachtig te kijken naar het vuurwerk. Het vuurwerk stelde mij eerlijk gezegt een beetje te leur. Ik had er veel meer van verwacht van zo'n grote stad als Sydney. Gelukkig was ik niet de enige die dit vond. Waarschijnlijk waren onze verwachtingen te hoog. Na het vuurwerk deed iedereen zijn rondje maar om half 1 was het ook weer heel stil op het eiland geen muziek niks. Iedereen stond op pakte zijn spullen en zette het op het lopen naar de bus/veerboot. Dit was erg slecht geregeld voor een stad als Sydney. Er waren zoveel miljoen mensen op dit moment in Sydney maar er waren geen veerboten meer. En veelste weinig bussen die terug gingen naar het centrum. Half 4 was ik eindelijk thuis.

  • 12 Januari 2016 - 08:20

    Marjon:

    Hey Bryan,
    Wat goed om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat je ook een heleboel nieuwe vrienden maakt. Was erg leuk om je filmpje van je nieuwjaarsduik op FB te zien. Groetjes Marjon & Edwin

  • 12 Januari 2016 - 14:38

    Monica:

    Wat heb je eigenlijk al veel gedaan in zo'n korte tijd! Straks ben je nog gewoon "klaar" met Australië en Nieuw Zeeland voor er een jaar om is.
    Maar goed, er is nog een heel stuk wereld over om te ontdekken. Reis gewoon door, spijt krijg je er vast niet van!

    Veel plezier nog verder met alle oude en nieuwe vrienden die je tegenkomt.

    groetjes

Tags: Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 19215

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: