Het einde is in zicht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Bryan Eegerdingk

Blijf op de hoogte en volg Bryan

31 Juli 2016 | Australië, Cairns

Ja ja het is dan bijna zover. Met nog maar minder dan een week te gaan ga ik Australië na 10 maanden verlaten. Afgelopen dagen zijn erg snel gegaan en heb ik weer heel veel beleefd.

Ik was gebleven in de westcoast waar, ik met vier personen in een campervan van Broome naar Darwin ben gereden. Dit was een leuke ervaring maar, ook vermoeiend. We hebben in totaal een afstand van 1600 km afgelegd in twee dagen dus dit was even flink doorrijden. De campervan zag er echt uit als een backpacker camper met een loshangende gril, gaten en roest plekken rond om de auto maar wel een heerlijke grote bank achterin die ik al gauw geclaimd had. De tussenliggende gebieden tussen Broome en Darwin stelde niet veel voor en deed de andere heel erg denken aan the outback (Redcenter). Dat is mooi want daar ben ik niet geweest en wou ik niet heen en dat is maar goed ook. Sjee wat een afstanden leegtes/ droog stukken land maar, toch had het ook weer wat. In de avonden hebben we met ze alle heerlijk geslapen na wat drank kaart spelletjes waar ze hier in Oz gek op zijn. Deze manier van reizen heeft me heel veel geld bespaart en heb nu ook nog Darwin gezien die, eerst niet meer op mijn planning stond. Darwin zijn veeĺ mensen niet echt over te spreken maar, persoonlijk vond ik het hier lekker dan in Broome. Zo zie je maar meningen verschillen. De volgende morgen ben ik vroeg vertrokken naar het vliegveld om afscheid te nemen van Wesr Australia en mijn reis voort te zetten in The East Coast.

Eenmaal aangekomen in Cairns heb ik op het vliegveld een Belgische meisje leren kennen die het plan had om naar Port Douglas te gaan met haar gehuurde auto. Dit was niet het type meisje waarmee ik normaliter mee zou omgaan en dat bleek uiteindelijk ook niet helemaal goed te gaan. Maargoed het was een random aktie van mij en heeft me toch in Port Douglas gebracht waar ik aan zat te denken om naar toe te gaan.

Port Douglas is een heel leuk stadje een uur van Cairns. Hier zijn we drie nachten gebleven om het Daintree forest te bezoeken, cape tribulation en mooie strand wandelingen te maken dat me heel erg aan NZ liet terug denken. Wauw wat is het hier mooi. Na drie dagen ben ik terug afgezet in Cairns en dat was maar goed ook. Het was haar eerste keer rijden in Australië en dat is natuurlijk voor iedereen even wennen om te rijden aan de linkerkant. Maar ik heb af en toe drie kleuren in me broek gescheten. Wat een maniak. Rechts om over de rotonde willen rijden, afslaande motor midden op de snelweg. Heb een paar keer flink moeten ingrijpen vanuit de bestuurder stoel en was blij als ik op het vaste land stond ik heb letterlijk de grond gekust toen ik uitstapte. Verder hebben we nog wat onenigheden maar daar zal ik niet verder over doorgaan.

Cairns. Cairns is een leuke stad maar, gelijk ook weer een stad. Het is er dan niet zo groot maar toch druk met verkeer en mensen. Al hoewel het nu wel low season en dat was af en toe wel te merken. Clubs die niet zo vol waren. Open plekken bij de lagoon ect. ect. Had als enige van mij groep nog niet de East coast gezien maar al wel al heel veel foto's en verhalen maar, die bleken nog toch anders te zijn in de periode van het jaar. Ik had er dan ook erg moeite mee om contacten te leggen. Ik zat in een hostel waar iedereen opzich zelf was en niet in was voor een sociaal gesprek. Dus mijn eerste dagen was het heel erg lonely en heb veel dingen in mijn eentje gedaan, wat opzich ook wel even lekker is maar, dit had in niet verwacht te doen in Cairns. Het was tijd om naar een ander Hostel te gaan die bekend stond om die party hostel waar geen nachtrust was door de luide muziek van de bar eronder. Ben hier 1 nacht gebleven heb me ontzettend vermaakt en heb heel veel vrienden gemaakt. De volgende dag ben ik weer terug naar mijn oude hostel gegaan omdat deze half de prijs was van de ander, maar was nu niet meer alleen en dat maakte het leven in Cairns toch wat leuker. Cairns is verder niet echt veel te doen. We hebben drie dagen gehad waar het slecht weer was dus, op de oefeningen na die ik in de ochtend deed was er s'middags weinig te doen. Dus ja cairns is echt een feest stad. Iedereen slaapt smiddags en komt tot leven in de avond uren. Mijn tijd begon al snel te tikken en moest een planning gaan maken om optijd terug te zijn in Sydney en toch al mijn tours gedaan hebben die ik aan het begin van mijn reis al geboekt had.
Dit bleek nog al een klus te worden omdat ik in zo'n tijd nood zat waren bepaalde tours die ik wou doen op bepaalde dagen niet meer beschikbaar maar, het is helemaal goed gekomen en krijg zelfs nog geld terug. Meer dan ik had verwacht. Heerlijk daar kan ik mooi weer andere dingen van doen.

Op mijn weg naar beneden heb ik de volgende tours gedaan. Wild water raften wat erg leuk was, Magnetic Island waar ik met de ferry op een eiland gedropt werd op een resort met palmbomen, koalas en walibi's. Whitsundays waar ik een leuke groep had van 30 man op een zeilboot waar, we 3 nachten op hebben geslapen en geholpen met het ophijsen van de zeilen en in de rest van de tijd heerlijk wezen snorkelen aan het mooie white heaven beach in de great barrier reef. Wauw wat is dit geweldig. (Paar van deze foto's zijn te zien op mijn FB). Zeker een van me beste tours. Zoveel mooie stranden en vissen en koraal gezien super. Het slapen in de boot was de eerste nacht nog wel even wennen met al dat geschommel maar, daar raakte je de volgende dagen al gauw gewend aan. Helaas aan al het goeds komt ook weer een einde moest de groep helaas gedag zeggen en doorgaan naar mijn volgende bestemming. Hier raak je wel gewend aan met het backpackers leventje. Het leren kennen van zoveel leuke mensen maar helaas ook weer gedag moeten zeggen wat af en toe wel vervelend is. Mijn volgende tour was in Fraser Island hier hebben we drie dagen rond gereden met vier 4x4 auto's op het strand van het eiland. Dit was voor mij niet meer zo heel speciaal omdat ik dit natuurlijk al gedaan. Dus gunde andere hun ook even hun tijd om te rijden en scheuren op het strand. Sommige bakte er echt niks van en op het strand kan je niet echt fouten maken want je komt al gauw vast te zitten of je stuiterd alle kanten op in de auto. Dus ik al ervaren bestuurder dacht het even over te nemen. De eerste 100 meter wie komt vast te zitten.Me!! Haha er werd hard gelachen over de walkie talkies door de andere bestuurders en mijn bijrijders haha gelijk hebben ze touche. Maar heb ze hierna toch even laten zien hoe een echte bestuurder rijd en toen waren ze toch even stil. In de avonden hebben we heerlijk met ze 28e gebarbecued, natuurlijk drank spelletjes gespeeld en gekeken naar de prachtige sterren hemel (Milkyway) en dingo's die rond liepen op het strand. Verder hebben we heel veel dolfijnen, schilpadden en walvissen gezien die hoog uit het water sprongen. Prachtig. Sommige stranden waren zo mooi. Wit zand dat je over je huid en in je haar kon smeren om het heerlijk zacht te maken en helder blauw water waarin je alles kon zien zonder je snorkel te gebruiken. Ook na 3 dagen moest ik helaas ook deze groep verlaten en ben met twee andere doorgereden naar onze volgende bestemming Noosa.

Noosa is ook een leuk stadje waar het best leuk kan zijn in de high season. Ook hier weer erg stil op de stranden en clubs maar heb me toch prima vermaakt met mijn twee reisgenoten door wat wandelingen te doen. Voor Noosa hadden we een kajak tour staan maar deze kreeg iedereen gratis als ze een reis boekte bij de travel agenties en dat bleek ook niet voor niets te zijn. Niemand was te spreken over deze tour in de everglades dus deze hebben we dan ook maar gecanceld we willen onze laatste dagen natuurlijk niet verpesten. Vanuit hier zijn we vertrokken naar Brisbane waar ik al was geweest. Dus vanaf hier houd het reizen voor mij eigenlijk op. Ik ben rondom heel Australië gegaan. Ik ga nu nog wel langs bepaalde plaatsten waar ik al ben geweest omdat, ik weet dat het daar leuk is maar er zal niks nieuws meer op me pad komen.

Ben net vertrokken uit Gold coast / Surfers paradise. Hier ben ik gisteren naar een pretpark/waterpark/zoo geweest. Dit was erg groot en leuk. Ook al was ik in me eentje haha mr. Lonely. Maar het leverde me wel heel veel voordelen op. Elke keer als ik aansloot in de rij werd er gevraagd of er personen alleen waren en die konden dan nog mee in de eerst volgende rit. Ook al was het niet zo druk in het park het scheelde me toch steeds zo'n 20 minuten wachten haha. Ik voelde me weer helemaal kinds in dit park kreeg zo'n lach op me gezicht en van de rot gevoel in me buik van die attracties. Haha een keer zat er een meisje van wat zal het zijn 8 naast me heel relaxed en begon te praten over alle attracties waar ze in was geweest. Waar ik van dacht ja daar ga ik dus echt niet in doeii haha. Jeugd van tegenwoordig xD.

Zit nu op het moment in de bus naar Byron Bay waar ik twee nachten verblijf en erg naar uitkijk. Zoals jullie zien gaat het allemaal erg snel maar geniet er nog steeds elke dag van. Heb niet het gevoel dat ik nu haast ik zet er gewoon een beetje tempo achter en dat is prima te doen. Nu nog 5 dagen op de kalender heb ik geen tours meer. Aankomende dagen nog even afspreken met oude bekende die ik ken uit NZ en dan is het Bye Bye Australia

Tags: Eastcoast

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 19199

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: