New years dive - Reisverslag uit Bondi, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu New years dive - Reisverslag uit Bondi, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

New years dive

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

01 Januari 2016 | Australië, Bondi

Nieuwjaarsdag

Ik ben pas laat gaan slapen maar moest toch weer vroeg op om te helpen op Bondi beach omdat ik mezelf als vrijwilliger had aangeboden. Echter wist ik niet hoe of wat. Er was niks afgesproken of gezegt wat ik moest doen. Ik kom rustig aankakken en er stonden al een paar Nederlanders dus schoof gewoon aan. Er werden Unox mutsen uitgedeeld er waren er maar 350. Maar we hadden niet genoeg. Kan je nagaan hoeveel Nederlanders er stonden op het strand. Het mocht niet gezien worden als een evenement maar, dat was het ondertussen wel geworden. Overal oranje mutsen en zingende Nederlanders. Een echte attractie voor de rest van de mensen die foto's begonnen te nemen en te kijken wat wij aan het doen waren. Er kwam zelfs een camera ploeg aan te pas die het wel interessant vonden om het uit te gaan zenden op tv. Ik zelf had mijn Gopro bij me om een paar dingen voor mijzelf vast te leggen. Ik stond wel overal vooraan. Er werden groepsfoto's gemaakt. Zelfs heb ik gehoord dat ik op een foto van het NOS stond en uitgezonden werd op het jeugdjournaal. Het is natuurlijk altijd leuk om te horen dat mensen je hebben gezien op tv in Nederland. Ook met de nieuwjaarsduik stond ik vooraan. Om jullie een betere impressie te geven van deze gebeurtenissen heb ik een video gemaakt en op FB/YouTube geplaatst. Die inmiddels op FB meer dan 12.000x is afgespeeld. Het pakte iets groter uit dan verwacht haha dacht gewoon even een filmpje te posten maar bleek achteraf goed in de smaak te vallen. Zelfs een paar mensen van Bondi Beach vroegen om mijn video materiaal omdat ze me zagen filmen. Ik ben benieuwd. Verder was het een erg geslaagde dag. Lekkere hollandse hapjes zoals kroketten, frikadellen, kaassoufflé, pannenkoeken en natuurlijk olibollen. In de avond zou er nog een after party zijn in een bar maar, deze heb ik geskipt. Mijn laatste dagen tikte voorbij in Sydney. 4 januari verliet ik Petra en ging ik weer verder op stap. Ik had een hostel nodig voor 3 dagen voordat ik naar New Zealand zou gaan. Gelukkig had ik nog een vriend waarvan ik wist dat hij een kamer voor zichzelf had. Dus ik belde hem op en kon drie dagen gratis bij hem op de kamer. Dit was erg fijn om geld te besparen en hem weer te kunnen zien na 3 maanden. Deze 3 dagen waren erg regenachtig. Continue regen dan is er al helemaal weinig te doen in Sydney. Maar heb al om al toch een leuke tijd gehad. Ben nu inmiddels aangekomen in NZ Auckland waar het helaas ook regent. Terwijl de zomer nu is begonnen dus hoop dat het aankomende dagen een beetje gaat opklaren. Ik heb ervoor gekozen om een bustour te doen door heel NZ. Maar eerst 3 dagen rond brengen in Auckland.

Tags: Bondi beach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 19215

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: