Einde van mijn tour - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Einde van mijn tour - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Einde van mijn tour

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

16 December 2015 | Australië, Newcastle

Seal rocks

We hebben een mooi spot aan het water gevonden waar we onze tent (gratis) hebben geplaatst. Hier in Seal rocks hebben we de rest van de dag beetje rondgehangen en gezocht naar mooie stukjes strand. Echter begon het weer al wat minder te worden en kregen we te horen dat er een storm aan zat te komen. Dus wij reden terug naar onze tent voor het ging los barsten. En inderdaad eenmaal in de tent ging het er flink aan toe. Krachtige windstoten, onweers buien en hagel stenen die tegen ons tent aankwamen. Op gegeven moment begon het zo hard te waaien dat we er zelfs een beetje bang van werden. Zou de tent het wel houden. Het begon inmiddels in de tent te regen alles werd zeiknat. Het geluid van het gedonder klonk zo dichtbij alsof het naast ons insloeg. We hebben gewacht tot het wat minder werd zodat we naar de auto konden rennen en naar het dichtstbijzijnde dorpje konden rijden. Buiten ons tent leek het wel een slachtveld alles was zeiknat en modderig zelf in de tent lagen plassen water. Deze hebben we dan ook maar achter gelaten deze was niet meer te gebruiken met scheuren en waterschade overal. We besloten om naar Newcastle te rijden deze was het dichtstbijzijnde stadje. Dus zodoende waren we terug waar we onze reis begonnen. We besloten na onze heftige middag in een hotel te gaan slapen om even bij te komen. Deze was immers even duur als mijn voorgaande hostel in New castle. Op tv zagen we dat niet alleen wij last hebben gehad van moeder natuur. Sydney was het ergste getroffen door tornados en overstromingen. Straten zagen eruit als een zwembad. Wat uiteindelijk ook grappige filmpjes opleverde van backpackers die besloten te gaan surfboarden in de straten haha. Terug naar New castle waar wij heerlijk hebben geslapen in een hotel. De volgende dag besloten we even te gaan buurten in het hostel waar ik eerder deze dagen uitgekickt ben. Gek genoeg was de hostel eigenaar blij me te zien en smeekte me om terug te komen in het hostel en zou een mooi prijsje voor ons maken. Uiteindelijk met een beetje onderhandelen hebben we 15$ van de prijs af kunnen krijgen :-). Hier heb ik toch nog een gezellige tijd gehad met iedereen. Mijn bedoeling was om voor oud en nieuw in een grannyflat te gaan verblijven in Sydney. En had dit al weken van te voren geregeld met een jongen die zijn kamer verhuurde. Ik besloot voordat ik naar Sydney zou gaan nog even contact met hem op te nemen. En dit was maar goed ook want hij had de kamer dus al weg gegeven aan andere mensen die eerder in de kamer wouden. Zo zie je maar het draaid allemaal om geld. Ik was behoorlijk boos geworden op hem want nieuwjaar was bijna zover. Gelukkig heb ik een Nederlandse vrouw gevonden (42) die haar bed wel wou delen met mij tegen een lage vergoeding. Haar studio was gevestigd midden in het centrum. Geluk bij een ongeluk dus.

  • 09 Januari 2016 - 17:12

    Laetitia:

    Hi Bryan, Betekend het dat je terugkom naar Nederland?

Tags: Newcastle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 19208

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: