Kiwi tour Hot water beach + Waitomo - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Kiwi tour Hot water beach + Waitomo - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Kiwi tour Hot water beach + Waitomo

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

16 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Het is eindelijk zover. Mijn bus komt vandaag en ik ga naar mijn volgende bestemming Hot water beach. Dit strand is 1 van de top 10 stranden van de wereld. De bedoeling is dat je een kuil in het zand graaft als het eb is. Je hoeft niet een diep te graven en het water begint al tevoorschijn te komen. Dit is erg warm. Beter gezegd heet. Je kan je zelf verbranden aan dit kokende water. Dus het was een beetje zoeken waar je een goede kuil kon graven zodat het net lekker is om erin te gaan liggen. Het is een druk bezocht strand maar, gelukkig groot genoeg zodat iedereen kon graven en genieten van hun eigen badje. In de avond werd de keuze voorgesteld om in een tent of lodge te gaan slapen ik koos voor de tent wat, erg groot was en gezellig maar, in de ochtend toch best koud was. Onze dag begon vroeg 6 uur stonden we op en vervolgde we onze reis naar Waitomo. Waitomo staat bekend om haar caves en glowwormen. Deze caves waarin je kan blackwater raften is anders dan het wel bekende wild water raften. Dit is donut gevormde banden waar je in kan zitten en rustig met de stroming word mee genomen en kan genieten van de mooie lichtgevende glowwormen. Dit was een super ervaring. Allereerst moet je 30m abseilen in een donker gat. Eenmaal beneden is het uitzicht amazing!!! je bent omsingeld door grotten om je heen en laag stromend water. Daarna zijn we een wandeling gaan maken in deze grotten zodat we van boven af aan naar beneden konden dobberen met onze donuts. Nogmaals het uitzicht was geweldig. We hebben zaklampen op onze helm maar zodra je deze uit doet zie je overal groenachtige lichtjes. Dit zijn de glowwormen. Ik heb 5 uur lang doorgebracht hier beneden daarna was het helaas tijd om uit de grotten te gaan. We moesten omhoog klimmen wat best heftig was. Al om al een hele leuke dag/tour. Ik had nog een extra dag in Waitomo. De rest van mijn groep ging al verder naar de volgende bestemming. In Waitomo is er op het raften weinig aan. Dus ik heb mijn vrije dag alleen doorgebracht en ben een wandeling gaan maken in het bos. Mijn volgende activiteit is Hobbiton. Wel bekend van de film Lord of the Rings.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 19180

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: