Kiwi tour Hobbiton + Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Kiwi tour Hobbiton + Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Kiwi tour Hobbiton + Rotorua

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

20 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Mijn vrije dag is voorbij en 2 nieuwe bussen vol met backpackers is aangekomen in Waitomo. Ik liep naar de buschauffeur om mezelf in te schrijven voor de Hobbiton tour. Hier kreeg ik te horen dat het niet meer mogelijk is omdat de bus al volgeboekt is. Ik kon mijn oren niet geloven. Vol!! Hobbiton de plek waar bijna elke backpacker naar toe wilt gaan in NZ. Ik kreeg te horen dat er 1 bus vol naar Hobbiton ging en de andere direct door ging naar Rotorua. De buschauffeur kwam mij heel leuk vertellen dat het wel mogelijk was om zelf een tour te boeken vanuit Rotorua naar Hobbiton maar dit zou mij zo'n $ 40 meer kosten. Hier ging ik niet meer akkoord. Uiteindelijk naar veel zeuren en klagen heb ik het voor elkaar gekregen om ook de tweede bus naar Hobbiton te laten gaan en mij daar te droppen. Dit ging niet zonder slag of stoot maar, het is gelukt. Wat een (Piep...) trouwens die buschauffeur. Het was niet eens mijn fout maar goed het is gelukt. Hobbiton is een leuk stuk land met allemaal kleine huisjes die jullie wellicht wel kennen van de film. Dit was een erg leuke trip maar vond het persoonlijk niet het geld waard. Hierna ben ik gebracht naar Rotorua waar ik 3 dagen zou verblijven. Wederom niet met een groep mensen omdat ik alles zelf heb geboekt en niet via de Kiwi bus. Dit is soms wel jammer maar zeker goedkoper en de stadjes zijn meestal toch zo klein dat ik gewoon met ze af kan spreken. Rotorua is een erg leuk stadje waar ik me erg thuis voel. Niet te druk maar wel heel veel bezienswaardigheden en activiteiten. Ik heb daarom ook meteen weer mijn volgende activiteit geboekt. Ditmaal ga ik op bezoek bij een Maori Village. Dit is een stam die erg bekend is in NZ. Deze mensen zitten vol met plaatjes (tatoeages) over hun gezicht en de rest van hun lichaam. Ook staan ze bekend om de Haka. Hier zullen jullie waarschijnlijk wel een keer over gehoord hebben. De Haka die het team van NZ doet aan het begin van een rugby wedstrijd. Dit was wederom een geweldige ervaring. Heb hier met glunderende ogen naar zitten kijken. Heb zelf nog mee mogen doen met de Haka en nog wat bij mogen leren van de gewoontes van de stam. Echt een super ervaring en zeker weten een aanrader. Dag 3 in Rotorua is nu. Vandaag ben ik gaan off road rijden met een motorcrosser. Eerst kregen we onze kleding en een paar instructies over de motor. Gelukkig heb ik mijn rijbewijs al dus ik kon al meteen van start. Eerst kleine rondjes om een beetje te wennen aan de motor en daarna zijn we een tour gaan maken in de bergen. Dit was geweldig en het uitzicht vanaf boven was adembenemend. Maar dat is het overal wel in NZ moet ik zeggen. Ze zeggen dat het zuider eiland nog mooier is dan het noorden. Dat beloofd veel goeds.Op dit moment ben ik aan het kijken wat voor activiteiten ik nog meer wil gaan doen aankomende dagen. Het geld tikt aardig aan hier maar het is het zeker weten meer dan waard en ga ik als het goed is straks allemaal terug verdienen als ik een baantje heb in Australlie. Morgen vertrek ik naar Taupo waar ik ook 3 dagen ga verblijven. Ik kijk er nu al naar uit.

Ps: sorry voor mijn lange verhalen. Ik maak veel mee en heb niet altijd de mogelijkheid om mijn blog bij te houden. En dank jullie wel voor jullie leuke reacties. Ik lees deze zeker weten. Alleen is het voor mij niet mogelijk om deze te beantwoorden. Dit knopje mist gek genoeg op de website. Het is hier inmiddels 18:30 (12 uur verschil met NL) dus voor nu fijne avond en I keep you in touch. Kia ora!!

  • 20 Januari 2016 - 09:59

    Cynthia:

    Whauww nice adventures!! Wel jammer dat je niet aan kunt sluiten bij de groep helemaal als die leuk is, maar ja als het veel geld scheelt is ook wel weer relaxt. Veel plezier verder daar! Hier is het koud en regen dus mis je niks! xx

  • 20 Januari 2016 - 19:41

    Amelita Eegerdingk:

    Ik weet nog dat je de Maori's op tv zag en dat je zei dat je het gaaf vond en dat je ze in levende lijf zou willen zien

  • 21 Januari 2016 - 19:30

    Samantha :

    Weer erg genoten van blog(s) En wat betref je geld uitgave...Je leef maar 1x en zolang je het red, why not. Je heb straks genoeg tijd om te werken. Om precies te zijn tot je 80ste ;). Dus leef je uit en maak idd veel fun! Zie je volgende avontuur weer verschijnen!

    Dikke kus

Tags: Rotorua

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 19196

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: