Kiwi tour Franz Joseph, Wanaka and Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Kiwi tour Franz Joseph, Wanaka and Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Kiwi tour Franz Joseph, Wanaka and Queenstown

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

08 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De volgende morgen zijn we vertrokken naar Franz joseph. Die bekend staat om zijn ice glaciers. Erg mooi dorpje omringt door bergen. Hier heb ik 3 hele leuke dagen gehad. Eerste dag heb ik een wandeling gemaakt onder de glaciers met op de route watervallen en riviertjes wat adembenemende beelden opleverde. Dit was een wandeling van 3 uur. Ik dacht laat ik is een keer proberen te hitchhiken. Dat schijnt hier nog al makkelijk te gaan. Na een paar minuten door 4 auto's gepasseerd te zijn. Stopt er uiteindelijk toch een frans koppel die zo aardig waren om mij naar mijn hostel te brengen. Dat scheelde toch weer een flink stuk lopen. De tweede dag heb ik erg geluk gehad ik had me ingeschreven voor de ice explorer. Met dit activiteit word je bovenop de glacier gedropt met een helikopter en dan heb je daar een wandeling van 3 uur met een gids. Aangezien dit een duur maar ook bekend activiteit is. Ben je niet altijd gegarandeerd dat het door gaat. Dat heeft allemaal met het weer te maken. En dat bleek de twee dagen erna ook echt zo te zijn. Voor andere mensen was het afgelast. Maar ik ben er geweest :-). Super mooi weer daarboven. Mooie uitzichten vanuit de helikopter tussen de bergen en over de glacier. De glacier schijnt per dag 1 meter te verschuiven. En waarschijnlijk zal hij er over 4 jaar niet meer zijn. Ze hebben mij foto's laten zien van 2008 en dat was zo'n verschil met nu. Maar al om al het was een geweldige ervaring om daar op en tussen de ijs groeven te lopen. Mijn derde dag ben ik vroeg opgestaan om een hike van 5 uur lang te doen. Dit was een mooie hike met hele hoge smalle bruggen die toch even de kriebels geven in je maag. But I made it. Terug weg nog maar een keer geprobeerd en voor de 3e keer opgepikt door aardige franse meisjes die mij ook een lift terug gaven. Ook ben ik wezen paard rijden deze dag. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan en was voor mij een hele uitdaging. Ik vroeg om wat uitleg maar het enige wat ze zei is. Goed vasthouden en kicken in zijn zij. En dit ging mij prima af. Een natuurlijk talent werd er gezegt. Ik had het paard snel onder controle en ben zelfs in galop en canter geweest. Wat leuk dat paard rijden dat ga ik zeker nog wel een keer doen in mijn leven. Het uitzicht was natuurlijk ook amazing. We zijn tussen regenwouden door gegaan en riviertjes waar je heerlijk te paard doorheen kon gaan. In de avond was ik wel kapot na zo'n inspannende dag. Gelukkig had ik nog een voucher voor de hot water spa. Waar ik dan ook heerlijk gebruik van heb gemaakt. Zwembaden met 36°, 38° en 40° temperaturen. Heerlijk in de vrije natuur even ontspannen. De volgend ochtend moest ik helaas weer vroeg op en zijn we vertrokken naar Wanaka. Vanaf hier leek het echte New Zealand tevoorschijn te komen. Hele mooie routes tussen de bergen. Waterfallen overal met helder blauwe meren, besneeuwde bergtoppen en kilometers lange oppervlaktes vol met bomen en stilte. Geweldig dit!! I love New Zealand. Af en toe hoopte ik dat de bus even zal stoppen om ons er even uit te laten. Helaas was dit niet mogelijk en dat vind ik wel een nadeel van de bus nemen ipv eigen vervoer. We zijn een paar keer gestopt maar niet op de aller mooiste plekken. Eindelijk aangekomen in Wanaka waar ik weer een paar oud bekende ben tegengekomen. Leuk om deze personen weer even gezien te hebben. Het uitzicht hier was wederom geweldig. Ik zie dat ik het ondertussen heel vaak uitspreek, maar het is gewoon zo. Helaas moest ik na 1 dag Wanaka al weer achter me laten. De hostels en bussen waren helaas al vol geboekt wat mij niet de gelegenheid gaf om nog een nacht langer te blijven. Heb nog wel tijd gemaakt om nog een Mountain te beklimmen met uitzicht over de stad. Soms moet je gewoon even vroeg opstaan en doorbijten om er alles uit te kunnen halen. De volgende morgen zijn we aangekomen in het veel belovende Queenstown. Stad van veel Backpackers, pubs and loads of activities. Het eerste wat mij opvalt is dat Queenstown kleiner is dan ik had verwacht maar toch erg gezellig eruit ziet. Ik drop mijn spullen in het hostel en zoek mijn vrienden op van het begin van mijn reis. Al gauw heb ik door dat het een hele leuke stad is met van alles. Winkeltjes, meertjes, restaurants en rennende schapen door de straten haha. Ja ja je leest het goed schapen. Blijkbaar was er een event en stond in het teken van schapen. Dit zorgde voor lachwekkende filmpjes. In de middag ben ik even een rondje door de stad gelopen en moet zeggen dat het me hier meer bevalt dan in andere grote stadsdelen die zo chaotisch zijn. In de avond heb ik met een groep heerlijk gebarbecued en in de avond wezen bar hoppen. De volgende ochtend moest ik weer vroeg op staan. Ik had een activiteit op de planning staan. Milford sound. Dit was een hele leuke dag tour. We zijn de hele dag bezig geweest. Mooie busstops gemaakt langs watervallen ect. En daarna op de ferrie gestapt en hiermee over de Tasman zee gevaart. Dit was super mooi. Het leken wel ansichtkaarten. Gewoon niet te geloven. Ik denk dat ze hier ook opnamens hebben gedaan hebben voor de Lord of the Rings. En zo niet dan hebben ze zeker wat gemist. Heb hier erg van genoten. We zijn ook pas laat in de avond terug gekomen van onze geweldige tour. En ben daarna naar een burger tent gegaan die erg bekend blijkt te zijn hier in NZ. Ik moest uiteindelijk 40 min in de rij staan en dan nog 30min wachten op mijn burger. Maar het was het waard. Eerlijk is eerlijk hij is hudge er zit van alles op en hij is heerlijk. Heb besloten vanavond even bedtijds naar bed te gaan want afgelopen dagen heeft me erg uitgeput en weinig slaap gegeven. Al hoewel het heel moeilijk is om hier bedtijds naar bed te gaan. Maar het is me gelukt. Earplugs in en tukken. Goodnight!!

  • 08 Februari 2016 - 12:25

    Marco:

    Mooi verhaal Bryan. Zo te lezen is het ergggg genieten in Nieuw Zeeland met mooie natuur en aardige mensen. Straks terug naar de andere kant van Australië. Hoop dat het daar ook genieten wordt.

  • 09 Februari 2016 - 13:23

    Marjon:

    Weer zo'n heerlijk verhaal om te lezen. Jij maakt wat mee hoor daar aan de andere kant van de wereld. Blijf daarom vooral van alles genieten van wat je meemaakt. Wordt toch wel al nieuwschierig naar je volgende gebeurtenissenl. xx Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 19187

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: