Werken in Australie - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Werken in Australie - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Werken in Australie

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

29 April 2016 | Australië, Fremantle

Goedemorgen allemaal,

Ja ja ik weet het het is een tijdje geleden maar, heb dan ook niet echt veel spectaculairs meegemaakt al lijken mij foto daar niet op haha. Het is nu dan ook even goed nadenken wat ik allemaal heb beleefd. Ik was gebleven in het hostel waar ze ons hielpen met baantjes. Wat erg weinig voor kwam. Heb gelukkig nog wel twee baantjes bemachtigt. Het was dan wel rennen naar de receptie zodra je over de speakers hoorde dat iemand een baan aanbod voor die dag. 1x Heb ik geluk gehad ik liep snel naar de receptie en na mij kwamen er 5 andere aan gerend die ook graag wouden werken. Dat liet maar weer is zien hoe graag mensen wouden werken en hoe hard het is om een baan te vinden in deze tijd. Dit was heel anders dan met voorgaande jaren dat de baantjes voor het oprapen lagen. Maar goed ik heb gewerkt voor iemand waarbij ik moest tuinieren. Dit was best zwaar en je kon zien dat ze maanden lang niks aan hun tuin hebben gedaan. Heb hierbij ook drie dagen aan de tuin moeten werken om alles netjes te krijgen. Erg aardige mensen hier trouwens ze zorgen erg goed voor je geven je eten en drinken en houden een gezellig praatje met je als je pauze hebt. Mijn 3e baantje was erg zwaar. Er werd dan ook gevraagd om een sterk en fit persoon en dat blijk ik toch niet helemaal meer te zijn na dit baantje. We moesten limestones ophalen die verkeerd waren afgeleverd bij een particulier. Echter deze limestones waren stenen van 43kilo each. Ik ging er vanuit dat deze werkgever wel een machine of iets hiervoor had maar tevergeefs, we moesten met z'n tweeën dit op eigen kracht optillen en opstapelen in de aanhanger. Dit was al erg zwaar maar, bleek niet het zwaarste te zijn want de juiste limestones die afgeleverd moesten worden waren 47kilo each. En dat waren er in totaal 32. Dus je kan je voorstellen hoe zwaar dit was. Heb mijzelf ook erg veel pijn gedaan met het tillen hiervan. Hij gaf me aan om goed door me knieen te gaan en niet vanuit je rug te tillen, maar dit was gewoon onmogelijk met deze back brekers. Na wat praten met mensen ben ik er ook achter te komen dat het niet eens allowed is om zo zwaar te tillen. Een persoon mag maximaal 25 kilo tillen zonder machines. Daar zat ik dus wat boven en heb de dagen, weken, onder tussen een maand last van gehad. Na het afleveren van de stenen moesten we een muur ervan bouwen. Dus kuilen graven, level maken, cement, ect. ect. Leerzaam was het wel. Dat is het leuke van diverse baantjes hier dat alles eigenlijk nieuw voor mij is dus erg leerzaam. Mijn werkgever had mij nog een derde dag nodig maar ik had mijn rug zo erg belast dat ik schokken kreeg vanuit me been tot aan me schouders. Het was alsof ik op slot zat. En zal je zeggen ik heb nog nooit zo'n pijn gehad in mijn hele leven. Dus heb de volgende dagen ook afgeslagen. Heel zonde want, ik had eindelijk een baantje waarbij een meerdere dagen achter elkaar kon werken en goed geld kon verdienen maar, dat mocht niet ten kosten gaan van mijn lichaam. Ik had eigenlijk allang nee moeten zeggen maar, ik ben iemand die niet gauw nee zegt en opgeeft. Lesje geleerd. De volgende dagen nog wel last gehad gelukkig was een vriend die ook in het hostel zat een osteopaat van beroep die me even goed heeft behandeld. Dit verlichte de pijn wel maar het zat er nog wel. Maar goed de werkgever was erg tevreden over mijn werk en wou me graag weer hebben mocht ik ooit nog werk zoeken. Dat is natuurlijk wel fijn om te horen. Ik heb een week rust genomen en ben heerlijk met vrienden naar het centrum gegaan en strand waar ik even lekker kon genieten. Fremantle is een leuk stadje niet te groot maar wel met alles erop en eraan. Ik ben deze dagen ook bezig geweest met zoeken naar eventuele andere baantjes. En je moet af en toe een beetje geluk hebben. En ja hoor na hard werken en bezoekjes aan diverse bedrijven had ik iets gevonden op een farm in Coolup zo'n uurtje van Perth vandaan. Deze persoon die ondertussen een goede vriend is geworden zocht een farmhand die kon helpen met stick picking en het voorbereiden van de paddocks voor het seeding seizoen. Hierover vertel ik meer in het volgende verslag.

Tags: Jobs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 19215

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: