Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Newcastle

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

03 December 2015 | Australië, Newcastle

Goedemorgen allen :-)

Ondertussen zijn we weer bijna een maandje verder. Mijn dagen in Newcastle waren apart maar toch ook weer een erg leuke ervaring. Maar laat om beginnen bij het begin. Het vliegveld. Ik ben gevlogen van Tasmanie naar Melbourne waar ik 3 uurtjes moest wachten wat uiteindelijk 5 a 6 uur wachten werd vanwege vertraging. Hehe eindelijk instappen en na 2 uurtjes vliegen kwam ik aan op het vliegveld van Newcastle. Maar vanwege de vertraging kwam ik zo laat aan in Newcastle dat er geen bussen meer reden (-_-') er waren wel taxi's maar die zouden me voor 25 minuten rijden 70 dollar kosten. Balen als een stekker. Gelukkig was een persoon van het vliegveld zo aardig om me een lift aan te bieden want, die moest toevallig in het centrum zijn. Alleen deze moest eerst zijn shift afmaken. Dus dat was dan 2 uur extra wachten op een verlaten vliegveld met niks open en te doen. Behalve naar buiten kijken naar het onweer en regenbuien. 9pm eindelijk zijn shift zit erop en we vertrekken naar mijn hostel. Eenmaal aangekomen in het hostel zie ik een vreemde man dronken op de bank in de woonkamer liggen. Dit was Peter de manager. Geen goede eerste indruk. Hij had een beetje homo trekjes en zat me op een aparte manier aan te staren maar dit zal vast komen doordat hij dronken was. Ik gaf aan dat ik een kamer had gereserveerd. Maar volgens hem zat het hele hostel vol. Na even met hem gesproken te hebben had hij toch een kamer vrij. Juist ja. Maar ik had het wel gehad met deze dag en wou me spullen droppen en lekker slapen. De kamer was erg vol en chaotisch. Overal lagen spullen van mensen over de grond geslingerd. Ik moest helaas in het stappelbed liggen dit was nog het enige plekje dat vrij was. Vervelend zulke bedden. Ze bewegen zo erg en kraken als een gek. En je hebt geen ruimte om je spullen te droppen. Maar ik was er klaar mee. Ik legde me backpack neer en kroop me bed in. Maar helaas kwamen me 7 kamer genoten om 3am binnen geschreeuwd terug komend van het uitgaan. Geweldig . Wat een herrie maken die gasten. Ze bleken army boys te zijn die elke weekend langs kwamen omdat ze dan even vrij hadden. In het begin had ik een hekel aan ze. Maar na ze een paar keer gezien te hebben heb ik toch een leuke tijd met ze gehad. Maargoed 3am zij herrie maken en uiteindelijk lam luid liggen te snurken en wie kan er niet slapen. IK. Ik heb dit hostel geboekt voor 7 dagen maar dit ga ik zeker niet volhouden. Ik kijk het de volgende dag nog even aan. Mocht het weer zo zijn dan vertrek ik. Gelukkig vertrokken er een hoop mensen omdat het weekend voorbij was en had ik even een rustig dagje in het Hostel. Het hostel is een erg mooi gelegen hostel. Voor ons een mooi groot parkje waar je kan zitten en een paar exercises kan doen. En een paar meter verder het strand. Ook zat ik dicht bij het centrum dus wat dat betreft. Een hele mooie locatie voor een hostel. Beter dan de andere die 4km verder in het centrum zaten. En dus een taxi moesten nemen naar het strand. De volgende morgen ben ik even gaan verkennen. Newcastle is een half industrieel gebied en half bewoond gebied. Maar overal zijn ze bezig met nieuwe gebouwen en wegen aan te leggen. Genoeg werk in de constructie dus. Het was mijn bedoeling om hier te blijven en te werken tot eind december. Dus ik wou op pad gaan maar het kwam er niet echt van. Want werd de ene dag mee gevraagd naar het strand andere dag me wandeling maken door NC. Eerste 2 weken vlogen voorbij. Heb hele leuke vrienden gevonden waarmee ik optrok maar zoals het in de backpackers wereld gaat. Ze komen en gaan. 3e week besloot ik om er echt voor te gaan en werk te zoeken. Dus ben naar de library gelopen en mijn resume's uitgeprint, kopietjes gemaakt van mij paspoort en ben toen gaan rond vragen. Heb een paar interessante baantjes gevonden zoals wasserette en paarden fokker en restaurant werk. Alleen zijn ze hier heel erg opzoek naar mensen met ervaring en waren bepaalde banen te ver van mij vandaan om er nog wat geld aan over te houden. Toen werd mij aangeraden om in de constructie te gaan werken. Dit blijkt in Australië echt overal nodig te zijn en je zou er goud geld mee verdienen. Alleen moet je dan wel in het bezit zijn van een whitecard. Dit is zeg maar een safety kaart zodat je op de hoogte bent van de gevaren en tekens. Dit kon ik gelukkig online voldoen en had binnen ander halve dag mijn whitecard examen voldaan. Nu is het alleen nog 2 dagen wachten tot mijn whitecard binnen is en dan kan ik beginnen met werken in de bouw. Deze 2 dagen werd het helaas niet. Mijn dagen in Newcastle waren leuk maar niet meer wat het was. Steeds meer conflicten met de huiseigenaar die af en toe vreemd uit de hoek kwam. Ik zag het niet meer zo zitten hier in het hostel. In het hostel waren er ook een paar taken te doen voor gratis accommodatie. 1 persoon deed dit op het moment maar die was van plan om te vertrekken dus zag ik me kans om goedkoop de maand december door te komen. Ik heb dit dan ook aangegeven aan de huiseigenaar en die zou er genoeg over nadenken. Terwijl hij me al een tijdje kent. Ik heb dit nog 2x aangegeven en vond dat het nu maar is van hem af moest komen. Nog 3 weken te gaan mijn dagen werden eentonig. Het is heerlijk om te relaxen en te surfen of naar de boogie hole te gaan (natuurlijk zwembad) maar, er zat niet echt meer variatie en spanning in. Dus mijn enthousiasme begon al een beetje te dalen. Ik heb nog nagedacht of ik mijn laatste 3weken nog zal gaan werken in de constructie. Dit leek mij niet echt meer een goed plan. Ben er een beetje te laat mee. Want je hebt ook kleren en veiligheids spullen voor nodig. Die je daarna alleen maar mee sjouwt. Ben namelijk van plan in januari naar New Zeeland te gaan. Daar zit je dan met je helm en schoenen met stalen neus. Dus al mijn hoop was gericht op gratis accommodatie. De volgende ochtend werd ik rond 11 uur wakker na een avondje stappen. Loop de duur uit. Staat ineens de huiseigenaar tegen me te schreeuwen jullie twee vandaag weg wezen uit het hostel het is al 11uur en ik doe alles in me eentje. Dit was erg raar. We hebben niks doorgekregen van dat we moeten helpen en ineens worden we het hostel uitgekickt. Hij was waarschijnlijk sagerijnig omdat de vorige helpster is vertrokken en hij nu alles in zijn eentje moest doen. Ik heb het hem aangeboden maar heb niks gehoord. En hij was ook gestopt met roken. Dus dit kan hem ook iets sagerijniger gemaakt hebben. Maar dit was voor mij de druppel ik had al me twijfels om iets anders te gaan doen. Weg uit Newcastle. En nu dit erbij. Ik ga ervan door. Gelukkig kwam er deze dag een jongen binnen gewandeld die na een gesprek met mij. Mij een rit aanbood naar Brisbane. Dit is richting de oostkust. Dit was ik eerst niet van plan om dit dit jaar te gaan doen. Maar hij kwam nu meer als een redder aangewaaid dat ik op ging in het aanbod. Hij is in bezit van een auto en wilt in Melbourne zijn voor kerst. Dus hij kan mij ook nog eens afzetten in Sydney voor oud en nieuw. Alsof het mijn redder in nood was. Ik pakte mijn spullen en ben hem er vandoor gegaan. We werden gevergeseld door een meisje die toevallig ook die richting met haar auto op ging. Dus deden we dit nu met z'n drieën. Eerste dag zijn we doorgereden naar Port Macquarie. Waar we heerlijk op het strand hebben gelegen en daarna onze tent hebben opgezet om onze eerste nacht door te komen. De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan om de zonsopgang te bewonderen. Helaas voor ons was het bewolkt haha. De volgende morgen zijn we doorgereden naar het bekende Byron bay. Erg leuk stadje. Iedereen is hier super chill (high) en relaxed. Gezellige barretjes winkeltjes mooi strand en veel jongeren. Ik voelde me weer even helemaal opgeladen. Hier ben ik 2 dagen gebleven maar hier ga ik zeker nog een keer naar toe. Vandaag ben ik vertrokken uit Byron bay naar Goldcoast waar ik nu op het moment zit. Ziet er erg mooi uit maar de rest ga ik pas morgen ontdekken. Nog 1 ding voor ik ga slapen. Het Nederlands praten is nu een tijdje geleden en begin er mondeling steeds meer over na te moeten denken. Afgelopen dagen alleen maar engels gesproken. En als je dan een skype gesprek hebt met je familie die gezellig bij je ouders op bezoek zijn hebt. Blijkt het toch weer even wennen te zijn. Maar erg leuk om ze weer even gezien en gehoord te hebben dat gaf me een fijn gevoel. Ik sluit hiermee mijn verhaal af. En zal na mijn trip met deze twee personen weer is wat van me laten horen. Goodnight xx

  • 08 December 2015 - 15:55

    Amelita:

    Hè schat, wat leuk om je verslag weer te mogen lezen. Je kan wel merken dat je moeite begint te krijgen met je Nederlands ;-) fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat je leuke en spannende dingen mee maakt. Ik denk dat ik namens de hele familie mag spreken dat iedereen het geweldig vond om je op Skyp gezien te hebben. Geniet er lekker van en laat ons volgende keer niet meer zo lang wachten op je verhalen!! ;-)) xxx

  • 08 December 2015 - 16:41

    Edesta:

    Lieve Bryan

    Die homo (manager hostel) had andere plannen in zijn hoofd met jou.
    Hij kreeg geen aandacht van jou dus.....was hij niet aardig Haha.
    Hopelijk zal je snel een job vinden. Leuk je weer gezien te hebben op Skype.

  • 08 December 2015 - 16:41

    Edesta:

    Lieve Bryan

    Die homo (manager hostel) had andere plannen in zijn hoofd met jou.
    Hij kreeg geen aandacht van jou dus.....was hij niet aardig Haha.
    Hopelijk zal je snel een job vinden. Leuk je weer gezien te hebben op Skype.

  • 08 December 2015 - 20:54

    Marjon:

    Hoi Bryan,
    Wat fijn om weer een verslag van jou te mogen lezen. Jammer dat het niet in New Castle gelukt is om een leuke job te vinden. Goed te lezen dat je ook leuke mensen bent tegen gekomen. Geniet verder en wie weer vind je in Sydney een leuke Baan. We vonden het ook erg leuk om je via Skype te zien en te horen. Xx Edwin en Marjon


  • 08 December 2015 - 22:39

    Laetitia:

    Hi Bryan, how nice to read your blog after such a long time. So sad to read that it didn't work in Newcastle, but nevertheless keep your head up, go and enjoy the good life with nice people that will cross your path. It was good to see and spoke with you via skype. hearing from you soon! big hug xxxx

  • 09 December 2015 - 09:55

    Monica:

    Hi Bryan,

    Je redt je wel zie ik. Bouwvakker Bryan, had ik wel willen zien! Stoer! Maar wie weet wat je nog voor een leuke baantjes tegen komt.
    Ben benieuwd hoe je de feestdagen gaat doorbrengen. Wordt vast één groot feest.
    Hier is het ook feest want Chica komt logeren

Tags: Newcastle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 19205

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: