Kiwi tour Kaiteriteri,Westport,Lake Mahinapua, - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Kiwi tour Kaiteriteri,Westport,Lake Mahinapua, - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Kiwi tour Kaiteriteri,Westport,Lake Mahinapua,

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

02 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Na een lange boottocht zijn we aangekomen in het mooie zuidereiland van New Zealand. Meteen zie je het verschil. De bergen zijn mooi groen en vol met bomen. Ik heb ook me ogen uitgekeken tijdens onze bus rit naar Kaiteriteri. In Kateriteri heb je het wel bekende Abel Tasman National Park. Waar ik veel goede verhalen over heb gehoord. De volgende morgen besloot ik dan ook om vroeg op te staan en de water taxi te pakken naar het National park pm hier een hike van 5uur te doen. Het was weer een leuke ervaring om weer is op het water te zijn met een boot met behoorlijk wat pk. Onderweg zagen we zeehonden en piguins die zich tussen de rotsen probeerden te wurmen en aan de andere kant mooi baaitjes met witte stranden en blauw water. De wandeling viel mij persoonlijk tegen, maar dit merk ik de laatste dagen al meer. Dat ik er misschien een beetje op uitgekeken raak. Alles is zo mooi maar een berg met bomen blijft een berg met bomen. Dus wordt maar is tijd dat ik straks even ga werken zodat ik er weer naar verlang om het mooie natuur te zien en te bewonderen. We hebben de hike afgerond en keren terug naar onze hostel. Hier heb ik geprobeerd om nog even wat oefeningen te doen. Te hardlopen, push ups en sit ups. Maar dit viel zwaar tegen. Hoewel ik heel veel loop, zwem en klim hier is het niet meer wat het was. Dat word straks thuis weer bikkelen. De volgende morgen zijn we vertrokken naar Wesport via Nelson's lake. Nelson's lake was een oude gletsjer die nu helemaal gesmolten is en nu dus een mooi lake vormt tussen de bergen. Hier hadden we de kans om een duikje in het water te nemen en een paar foto's te maken. We zetten onze reis voort naar Westport. Hier werd aangeboden om in een tent voor $20 te slapen of een dorm room voor $30. Dit was voor mij een win win. Ik vind het heerlijk om in een tent te slapen en in de twee dagen dat ik hier ben heb ik nu dus mooi $20 bespaard. Het mooie was ook dat ik een 5 persoons tent had met 5 matrassen voor mij alleen. Ik heb na onze kampvuurtje op het strand heerlijk geslapen. De volgende morgen hebben we de fiets gepakt en zijn we Westport gaan bezichtigen. Hier is vrij weinig te zien. Het staat eigenlijk alleen bekend om zijn mijnen. Maar we hebben een heerlijk fietstochtje gehad op het strand wat een vrij gevoel gaf. De volgende morgen ben ik vertrokken naar Lake Mahinapua. Hier is een klein hostel/bar langs een kilometers lange weg wat erg leuk was, omdat wij de enige waren met onze Kiwi bus en no one else. Hier hebben we gezwommen in een Lake met mooie bergen op de achtergrond. En waar s'avond de sunset en duizenden sterren te zien waren. In de avond hadden we ook een verkleed party waar de mooiste costume werd uitgekozen en de prijs voor een bungjee jump werd uitgerijkt. Ik zelf had niet echt zin om hier veel geld aan uit te geven dus heb het simpel gehouden en daarom ook niet gewonnen.

  • 08 Februari 2016 - 11:48

    Marjon:

    Hy Bryan, wat geweldig leuk weer om jou verhaal te lezen en de mooie fot's die je geposted had op FB te bekijken.
    xx marjon&edwin

  • 10 Februari 2016 - 21:30

    Ad En Yvonne:

    Hoi Brian, wat maak jij een mooie reis! Mooie beelden en prachtige verhalen.
    Je weet, ik hou niet van zo ver vliegen, maar dit vind ik wel allemaal wel super om te zien.
    Veel plezier nog. Groet Ad en Yvonne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 19215

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: