Sawadee Kap Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Sawadee Kap Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Sawadee Kap Thailand

Door: Bryan Eegerdingk

Blijf op de hoogte en volg Bryan

05 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

Sawadee Kap lezers,

Ik ben aangekomen in Thailand waar ik een week ga verblijven omdat, een rechtstreekse vlucht naar Dubai niet mogelijk was. Het was een relaxte vlucht. Ben inmiddels zo erg gewend aan de lange uren reizen dat deze 12 uur me ook weinig meer deden.

Thailand het land van de lach. Ik ben hier een paar jaar geleden geweest met mijn ouders en ben verliefd geraakt op dit land en wou gauw weer terug toen ik terug was in Nederland. Echter is het allemaal een beetje uitgelopen, maar ik ben er weer :-) Thailand. Zoals ik me nog kan herinneren is Bangkok een hele druk stad en erg benauwd, En hier bleek inderdaad nog steeds niks aan veranderd te zijn. Bloedheet, verkeer overal, schreeuwende mensen, lady boys en oplichters. Mijn eerste taxi rit werd ik al meteen opgelicht maar, na het lange reizen als backpacker laat ik dit niet gebeuren en had een goed woordje met deze taxi chauffeur. Eenmaal aangekomen in mijn hostel gooi ik al mijn spullen neer en merk al meteen een groot verschil met Australlie. Geen schone kamers, bloedheet maar wel lage prijzen. Voor zo'n 5 euro had ik een kamer met airco die ik wel kon gebruiken.

Eenmaal in de kamer hoorde ik over de gangen al wat mensen praten over bedbugs. Bedbugs ook wel bedwants, wandluis zijn kleine beestjes die in je kleding, bed en tassen onder de naad kunnen leven en op je lichaam vervelende kleine rode sporen/beten kunnen achter laten. Hier heb ik al vaker over gehoord in Australie maar, gelukkig nooit mee te maken gehad. Maar ja hoor Thailand dag 1. Ik zie een paar bedbugs in mijn bed kruipen bah. Heb dit doorgegeven aan de receptie en die heeft mijn hele bed voorschoond, gestoomd waaronder ook mijn tas en kleding. Ik was nu bedbugs vrij hoopte ik. Dag 2 again een paar bedbugs. Ik moet weg hier en gauw ook. Als je eenmaal last hebt van bedbugs moet eigenlijk alles maar dan ook alles verschoond worden in de kamer. Gelukkig heb ik niks opgelopen en kon ik met een gerust hart vertrekken naar een ander hostel die hopelijk wel schoner zou zijn. En ja deze was perfect. Voor 50cent meer had ik een super schoon hostel met gratis handoeken en schone grote kamers. Hier ben ik dan ook de rest van de week verbleven.

Heb mijn eerste dagen eerlijk gezegt weinig gedaan. Wist niet zo goed wat ik hier wou doen. Ben hier namelijk al een paar jaar geleden eerder geweest en heb niet zo'n zin om alle tempels weer te gaan bezichtigen. Ik beb de volgende dag dan ook maar afgesproken met oude reisgenootjes uit Australie en ben gezellig activiteiten gaan doen. Zo zijn we een dagje toch temples wezen bezichtigen, thaise kook lessen gevolgt, wezen stappen en shoppen. Het was wel erg wennen aan de asiatische cultuur. Heel opdringerig en corupt als ik weet niet wat. Telkens als we een welbekende tuk tuk namen werden we naar factories gebracht waar deze bestuurder een deal mee had. Hij moest zorgen voor mensen in deze factories zodat hij in ruil hiervoor gratis tank benzine krijgt. De eerste keer was dit nog okee maar na 3 keer naar dezelfde winkel gebracht te worden had ik het wel gehad. Ik maar aangeven nee ik wil direct naar mijn bestemming geen stops. Maar dan kunnen ze ineens geen engels en is het nee niet kopen alleen even rustig kijken. Uhuu rustig kijken je word in de handen gedouwt van opdringerige verkopers die pakken aan je willen verkopen. Het stikt hier van de costum made suit winkels. Heel irritant als je even gewoon rustig door een straat wil lopen. Telkens weer aan je trekken en schreeuwen dit kopen dat kopen. En wil je het niet mag je oprotten. Opeens vond ik Thailand niet zo heel leuk meer. Een dagje Bangkok is al lang maar een week. Hoe ga ik dit volhouden. Maar zoals ik al eerder zei door leuke activiteiten met mede reizigers hebben we het leuk gemaakt.

Het plekje waar ik verbleef heette Khao San Road. Dit was erg bekend onder de touristen en was dan ook elke avond erg gezellig met kei harde muziek en dansende mensen op straat. In de avond iedereen aan de buckets alcohol die geen drol kosten. Massages die overal te vinden zijn en waar ik heerlijk van heb genoten. Wat goedkoop is alles hier. Voor een paar euro heerlijk uitgebreid eten en drinken. Een paradijs na Australie.

Zoals jullie weten word er in Thailand van alles gegeten. En omdat, ik wel open sta voor wat gekke gerechten heb ik ook deze keer wat dingen geprobeerd. Waaronder spinnen, schorpioens en maden. Deze werden in de avond op grote schalen getoond terwijl je heerlijk stond te dansen op straat. Why not!

Ook ben ik nu voor het eerst naar een welbekende pingpong show geweest. Na vele verhalen dachten mijn kamergenoten en ik van dat het tijd werd voor ons om dit ook een keertje mee te maken. Het kan zijn dat dit een hele andere show was dan andere hebben gezien. Maar voor ons viel dit zwaar tegen en stonden na een uurtje ook weer buiten. Wat een saaie boel hier hadden we wel meer van verwacht.

Het weekje is voorbij en het is nu tijd om naar Dubai te vliegen waar ik een vriend uit Nederland na vele maanden weer ga zien. Maar Thailand I'll be back

Tags: Bangkok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Backpacken in Thailand

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2016

I'm coming home

05 Augustus 2016

Sawadee Kap Thailand
Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 19209

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: