Enough is enough - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Enough is enough - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Enough is enough

Door: Bryan Eegerdingk

Blijf op de hoogte en volg Bryan

26 September 2016 | Singapore, Singapore

Goedemorgen allen,

Afgelopen dagen ben ik Singapore gaan verkennen. Zoals velen al aangeven is Singapore een grote stad en verder niet veel. En daar is niets van gelogen. Het is zeker leuk om hier een keer naar toe te gaan maar, voor zo'n 3 a 4 dagen dan zit je wel goed. Ik ben begonnen in een hostel midden in de stad. Dit was een hostel met space ship vormige bedden. Dit was erg leuk en zeker een aanrader. Je hebt al je privacy en het is nog niet eens zo duur ook. Omdat ik in de nacht ben aangekomen heb ik niet veel van de stad kunnen zien. Dus heb de volgende dag flinke afstanden te voet afgelegd. Ik ben in het hoogste reuzenrad van de wereld geweest om zo de stad vanaf bovenaf te kunnen bezichtigen. Erg mooi al die hoge gebouwen en fontijnen. Ook een hoogte punt was het marina bay hotel. Dit is een hoog gebouw met bovenop een infinity zwembad en gezellige bars. Het is mij gelukt om boven te komen maar, helaas niet om in het zwembad te kunnen sneaken. Heb het een paar keer geprobeerd maar, tevergeefs het lukte me niet. Achja het uizicht vanaf de bar is ook prachtig. In Singapore gaat vind je heel veel shoppings malls en eet tentjes het is niet normaal over in de straten staat het er vol mee. Maar de prijzen zijn ook flink. Dus om hier nou flink uit te gaan pakken heeft ook niet echt zin. Af en toe hier en daar vind je wel wat koopjes maar over het algemeen is het aan de prijzige kant. Overal rijke zakenlui en stelletjes op straat. Heb me toch afgelopen dagen flink lonely gevoeld. Heb het geprobeerd om even langs wat tentjes te gaan om misschien wat losser te komen maar, daar werd je niet binnen gelaten met je korte broek en zonder paspoort dus mijn avond was helaas al vroeg voorbij. Ik heb het ondertussen wel een beetje gehad met het reizen. Dacht dat ik het nog leuk zou vinden om diverse plaatsen te zien maar, merk toch echt een beetje vastigheid, minder te hoeven plannen en vrienden om je heen zou toch wel weer fijn zijn. Mijn plan was om vanuit Singapore naar Maleissie te vliegen maar, dit sla ik nu maar over. Ik heb nog genoeg jaren om nog deze landen te bezichtigen. Er is zoveel te zien in de wereld maar voor mij is het nu wel genoeg. Dus heb mijn ticket voor de 26e terug naar Thailand geboekt waar ik nog even een paar dingen wil doen en daarna lekker naar huis. En wie weet krijg ik de smaak weer te pakken maar, voor nu enough is enough. Mijn laatste twee dagen in Singapore heb ik wederom veel gelopen en zoveel mogelijk proberen te zien van Singapore. In de avond werden er mooie shows gegeven in de marina. Lichtshows, watershows en diverse activiteiten werden er gedaan op dit plein. De mensen hier in Singapore zijn erg fit en sportief. Overdag is het zo'n graatje of 28 maar s'avonds koelt het lekker af en gaat iedereen heerlijk sporten op straat. Kan niet wachten om thuis ook weer de draad op te pakken. Gisteren ben ik naar een flower garden geweest waar prachtige bloemen en lichtgevende bomen voor een mooi en spectaculair effect zorgde. Daarna naar de Universal studios op het eiland Sentosa geweest wat niet veel voorstelde dus, niet echt een aanrader voor de mensen die Singapore mochten willen bezichtigen. Wel kan ik het strand hier op Sentosa aanraden. Mooie palmbomen, witte stranden en heerlijke lounge bedden/muziek op de resorts waar je wel gebruik van mag maken :-p haha. Verder zoals ik al eerder zei. Veel shoppingmalls met dure merken zoals prada, gucci. D&G ect. ect. In Singapore heb je ook een India en china village wat wel leuk is om te zien maar, niet zo speciaal. Dus al om al Singapore mooie stad. Maar voor 4 dagen heb je er zeker genoeg aan. Zorg ervoor dat je een hotel/ hostel langs de Boat Quay or Clarke Quay hebt omdat alles dan op loop afstand is. En de gezellige clubs, restaurants en barretjes zijn hier ook te vinden. Op dit moment de trein vanuit de stad gepakt naar het vliegveld wat erg goedkoop is $3. Om zo in te checken en dan straks mijn vlucht te pakken naar Thailand waar ik mijn mooie lange reis waarschijnlijk ga afronden. See ya!!!

  • 26 September 2016 - 10:39

    Monique:

    Top man lekker weer naar huis nog veel pezier en een goede terug vlucht

  • 26 September 2016 - 19:51

    Cynthia:

    Lekker Bryan! Thuis is ook weer fijn na zo'n lange tijd te zijn weggeweest. Je hebt mooie avonturen beleefd die niemand je meer afneemt! Geniet nog even van je laatste momenten en have a save flight! Xx

  • 27 September 2016 - 07:24

    Monica:

    Wow, even klaar met reizen! Ik kan het me zó voorstellen, zeker nu je pas je ouders en Noel weer hebt gezien.
    Geniet nog maar even van Thailand, je hebt voorlopig wel weer genoeg van je bucketlist kunnen strepen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 19175

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: