Traveling in Indonesia - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Traveling in Indonesia - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Traveling in Indonesia

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

31 Augustus 2016 | Indonesië, Denpasar

Mijn vlucht van dubai ging via Singapore waar een een uur de tijd had voor mijn overstap. Dit bleek door vertraging nog maar 25 minuten te zijn. Ik heb moeten rennen op het vliegveld van Singapore om de juiste gate te vinden. Gjees wat is dit vliegveld groot ik heb de tram moeten pakken naar mijn gate die ik gelukkig nog net heb kunnen halen. Het vliegtuig vanuit hier naar Bali was erg luxe. Met grote lcd schermen, psp's, ben vol gepropt met lekker eten en leuke stewardessen in Balinese kleding. Dit was een prima vlucht en ben in een mum van tijd aangekomen in Denpasar. Noel had vanmorgen al een vlucht naar deze locatie dus die was al op bestemming. Erg handig voor mij want zo kon hij mij waarschuwen voor de oplichters en schreeuwende taxi chauffeurs. Bij aankomst was er ook echt niks van gelogen. Tientallen taxi chauffeurs roepen of je een taxi nodig hebt. Wat een chaos gauw weg hier. Heb op de parkeerplaats een taxi gevonden die mij voor een eerlijk prijsje naar me hotel bracht. Wat een hoop briefjes trouwens die Indonesische Rupiah. Loop ik dan met 2.5 miljoen wat eigenlijk maar omgerekend € 170 is. Eenmaal aangekomen bij het hotel ben ik weer herenigd met noel en zijn we naar het centrum van Kuta gegaan om daar even wat te gaan bezichtigen. Het is hier inderdaad een toeristisch plekje met veel buitenlanders die hier uitgaan. De volgende dag zijn we met een taxi vertrokken naar Ubud. Ons idee was in eerste instantie om met een scooter het hele eiland rond te gaan. Maar met onze grote tassen leek dat niet zo'n goed plan te worden. Eenmaal in Ubud hebben we in een hostel geslapen wat voor Noel de eerste keer was en dus een hele ervaring. Ik moet zeggen deze hostels hier zien er stukken beter uit dan in Australië wat ik niet verwacht had. Nette kamers, schone bedden en aardige backpackers. Onze eerste dag hebben we het monkeyforest bezocht. Dit is zeg maar een Apenheul maar dan groter. Apen lopen trouwens overal door de straten hier. En brutaal zijn ze ook. Heb een zakje bananen gekocht en die werden eigenlijk al meteen door de apen opgemerkt. Ze kwamen op me afgerend en sprongen op me om deze uit me hand te pikken. Oppassen geblazen met de rest van onze spullen. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd wat hier voor zo'n €3 voor de hele dag kan. Hiermee hebben we een groot deel gezien en afgelegd. We zijn langs rijstvelden, locale dorpjes, watervallen gereden en hebben heerlijk gegeten vvan de locale hapjes. Het huren van een scooter is echt een aanrader hier. Het kost geen drol, je komt er overal mee en ben niet veel geld kwijt voor dure tours en hebt veel meer vrijheid. Het rijden in het centrum is wel druk maar nog steeds prima te doen. Buiten het centrum kan je lekker even opentrekken. Al de scooters hier zijn wel opgevoerd. Zo haalde mijn scooter een keer de 120 km/u. Maar over het algemeen rijden de scooters die we gehuurd hebben lekker door met 80 km/u. We waren klaar met Ubud en zijn al op plekken gekomen waar we eigenlijk pas de volgende dagen naar toe zouden gaan dus tijd om door te trekken naar onze volgende bestemming all the way up north. Het was een lange rit. Vooral door al het verkeer op de wegen die het nog net iets langer laten duren. Na mooie rijstvelden en omgevingen gezien te hebben zijn we eindelijk aangekomen in Lovina. Lovina is meteen al minder druk en toeristisch. We hebben een mooie kamer op een resort aan het strand waar we na zo'n rit ook wel aan toe waren. Op het strand werden we continue lastig gevallen door mannetjes die iets wouden verkopen. De volgende dag hebben we wederom een scooter gehuurd en zijn heerlijk wezen rond rijden. Ik voelde me dol gelukkig. Lekker rijden in de bergen met kris kras wegen en een prachtig uitzicht. AMAZING!! Ook zijn we zijn wezen zwemmen onder een waterval en liggen dobberen in een natuurlijke waterbron. We wisten hierna niet zo goed meer wat we nou wouden. Zoveel te doen zoveel te zien maar zo verspreid. We hebben een vlucht geboekt naar Java. Eenmaal op yogyakarta merken we al meteen een temperatuurs verschil het ziet er naar uit weer erg warm te worden aankomende dagen. We worden gedropt in ons luxe hotel. Wat een paradijs hier. Hier zijn we net als op alle andere pleken wezen shoppen en bezichtigen van tempels en moskeeën. Een hiervan was de Borobodur. De Borobodur is een mega grote tempel die zeker het bezichtigen waard was. De prijs was aan de hoge kant vergeleken met de andere activiteiten maar, had dit ook niet willen missen. Hier op Java is het praten met locals een stuk lastiger. Vele kunnen geen woord Engels en blijven Indonesisch tegen je praten terwijl je er niks van verstaat. Java is ook minder toeristisch dan Bali en dat merk je in alles. Het voedsel is veel lekkerder en je word continue aangekeken met een grote blik. Zo als jullie vast weten houden ze ervan om met je op de foto te gaan we voelen ons net een attractie. In Yogyakarta zijn we twee dagen gebleven en zijn hierna gevlogen naar Semanrang voor twee dagen en daarna door gevlogen naar het wel beruchte Jakarta. Het was is iedereen wel bekend en word overal aangegeven Jakarta geen leuke of handige plaats is voor reizigers omdat het zo onzettend druk is. Maar omdat we er nu toch in de buurt zijn en nog maar twee dagen voor Java hebben besloten we er toch heen te gaan. Nu kunnen we tenminste zeggen dat we er zijn geweest. En ik zal je zeggen, het viel reuzen mee. We hebben hier minder last gehad van die taxi chauffeurs dan in bali die op het vliegveld met ze alle staan te schreeuwen om je een rit aan te bieden. We hebben mooie gebouwen gezien, we zijn goed geslaagd met shoppen in de tientalle grote shopping malls en hebben natuurlijk weer heerlijk gegeten. En ja het was af en toe wel druk op de wegen maar het reed prima door. Op straat en in malls was er bijna niemand. Prima te doen. Alleen het gebruik maken van Uber (Taxi) was hier iets slechter geregeld dan in andere plaatsen in Indonesië maar, we durfte het niet aan om hier een scooter te gaan huren. Dus al om al Jakarta prima te doen voor 1 of 2 dagen. Wel werden we voor de gek gehouden in ons Hotel. Op de website werd aangegeven heerlijk binnen zwembad maar nee hoor geen zwembad. Zelfs niet eens toilet papier in de kamers die er voor de rest eigenlijk prima uitzagen. Toen we dit aangaven werd ee gelachen alsof het grapoig was. Maar dit heeft onze moooe ervaring in Jakarta niet verpest. Op dit moment vliegen we weer terug naar Bali. Ondertussen staat de teller kwa vluchten op 15 vluchten. Het begint inmiddels een gewoonte te worden haha. In Bali hebben we nog even een luxe resort geboekt aan het strand in jimbaran waar we/noel zijn laatste twee dagen heerlijk gaan genieten van al het luxe wat het ons te bieden heeft. Na deze twee dagen ruil ik Noel in voor mijn ouders en ga heerlijk met hun op stap naar plekken waar ik nog niet ben geweest. Kan nietwachten om mijn ouders weer te zien na zo'n lange tijd. Meer eerst even deze twee dagen genieten in Jimbaran.

  • 01 September 2016 - 12:01

    Monique:

    Top man heel veel plezier nog met je ouders.
    Groetjes monique

  • 01 September 2016 - 18:26

    Cynthia:

    Super tof allemaal Bryan! Veel plezier met je ouders!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 19184

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: