De Verenigde Arabische Emiraten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu De Verenigde Arabische Emiraten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

De Verenigde Arabische Emiraten

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

19 Augustus 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn vlucht naar De Verenigde Arabische Emiraten zit erop. Ik ben gevlogen in een groot vliegtuig met alles erop en er aan. Ik ben geland in Abu Dabi waar al gauw de temperatuur te voelen was. Het zag er naar uit dat aankomende dagen flink wennen zou worden. Op het vliegveld werd ik trouwens grondig gecontroleerd. Al mijn vuile was, boxer shorts, sokken elk zakje in mijn tas werd gecontroleerd. Heb hier zo'n drie kwartier verloren maar, helaas voor de douane hebben ze bij mij niks kunnen vinden. Eenmaal door de douane staat er een grote bus buiten op mij te wachten die mij naar Dubai zou brengen. gewaarschuwd en gezegt dat het voor hem al helemaal een klap zal zijn als hij vanuit Nederland komt vergeleken met mij uit Australië waar het ook zo'n 43° was. Maar De Verenigde Arabische Emiraten bleek toch even een portie apart te zijn. Met overdag temperaturen van zo'n 46° en s'nachts 34°. Ik zweten me rot. Eindelijk aangekomen in Dubai. Het is grappig om te zien. De hele rit heb ik alleen maar duinen en woestijnen gebieden gezien en dan uit het niets komt er dan zo'n grote stad met hoge wolkenkrabbers, moskeeën en shopping malls. Het hotel waarin ik verbleef was prima gelegen in het centraal gelegen punt in Union. Gezellige winkel straten, heel veel restaurants en dichtbij het metro station die ons alle kanten op kon brengen. Ik ben aangenomen rond 14:00 pm. Maar na zo'n lange vlucht en tijdsverschil werd het mij toch even te veel en besloot even mijn rust te nemen op de kamer voordat Noel aankomt. Het is middernacht en werd gelukkig wakker door mijn wekker. Noel kon ieder moment aankomen. Best leuk om weer een bekend gezicht te gaan zien van thuis. Het duurde even maar daar is die dan eindelijk. Herkende hem eerst niet zo goed maar, dat zou kunnen komen doordat ik nog half sliep. Onze gesprekken gingen van hak op de tak. We hadden beiden zoveel te vertellen na al die tijd we hielden maar niet op. We hebben onze eerste nacht overleeft en zijn de volgende morgen fris begonnen met ons ontbijt. De volgende dagen hebben we moskeen bezocht, heel veel winkelcentrums die echt ernorm zijn met indoor aquariums, cinemas, en ski pistes. Ook hebben we een safari tour gedaan die ons heel erg beviel. Het was heel erg hobbelig achterin deze jeep. Noel begon er al groen geel uit te zien haha en hij was niet de enige. Achter ons reden er zo'n 100 andere jeeps met mensen erin die uiteindelijk buiten moesten overgeven. Haha maar leuk en spannend was het wel scheuren in de dessert heuvels op en af. Eindelijk hadden we onze bestemming bereikt. In de middle of nowhere was een een deel afgezet waar een buikdanseres een show zou geven. Hier had je ook de mogelijkheid om gratis op een kameel een rondje te maken, waterpijp te roken, quad te rijden en heerlijk onbeperkt te eten en te drinken. Prima tourtje dit. Zeker aan te raden. De volgende dagen hebben we eigenlijk gewoon beetje rondgelopen in de centrums, hotels bezocht en lekker wezen eten bij restaurants waar, ze natuurlijk heerlijke donners en mixed grills verkopen. 18 augustus de dag van mijn verjaardag. We zijn afgelopen nacht netjes gekleed op stop gegaan. Althans dat was de bedoeling. We pakte een taxi en vroegen of hij ons naar het nightlife gebied wou brengen. We kwamen aan op een super deluxe resort met grote standbeelden op het grasveld en luxe sport auto's op de parkeerplaatsen. Noel begon al meteen te roepen denk dat we verkeerd zitten man. We werden gezien als twee rijke zakenmannen. Komt waarschijnlijk door onze outfit. De auto deur werd voor ons opgemaakt. De rode loper lag uit en de deuren van het grote hotel werd opengehouden. Hier vroegen we naar de bar en die was er. Maar het was erg stil alleen een paar rijke mannen met damens om zich heen. Maar niet echt wat wij zochten deze avond. Het uitzicht buiten was wel geweldig. We besloten naar buiten te gaan en verder te zoeken naar andere bars/clubs. Helaas bleek het allemaal in onderhoud te zijn. Erg teleurstellend het was niet de juiste tijd. Het blijkt dat als het hier hartje zomer is veel dingen gesloten zijn. Helaas voor het skydiven waar ik zolang naar uitkeek om te doen kon ook niet door gaan. Maar we lieten onze avond hierdoor niet verpesten en zijn andere hotels binnen geweest. Ik denk dat ze ons hier normaliter niet in zouden laten gaan maar, nu vanwege een net overhempje leek het allemaal te lukken. Ondanks de dichte clubs hebben we nu toch een leuke avond gehad. De volgende dag zijn we nog naar het bekende palm island geweest waar we naar het aqau park zijn gegaan. Hier was het gek genoeg erg druk en ook hier weer helaad bepaalde glijbanen waar we naar uitkeken waren in onderhoud. Dus de welbekende glijbaan onder haaien door ging helaas niet zoals gepland. In de avond zijn we heerlijke wezen eten bij de dubai mall met een mooi uitzicht op de fonteinen show die elke dag om het half uur word gespeeld. Wat een spectaculaire show erg mooi al die lichten en geluiden zeker de mooiste fontein die ik heb gezien in mijn hele leven. Ook zijn we in de Burj Khalifa geweest. Dit is het hoogste gebouw van de wereld met zijn 828 meter hoogte. Onze dagen hier zijn voorbij. 1 weekje dubai is genoeg geweest. We hebben goed gebruik gemaakt van onze dagkaarten met de metro die ons overal bracht voor een lage prijs en hebben de dingen gezien die we wouden. Ik kijk terug op een leuke mooie reis maar nu is het tijd om naar Indonesië te vliegen :-)

  • 29 Augustus 2016 - 09:23

    Monica:

    Wow Bryan, jij hebt nu zoveel gezien en meegemaakt! Wat een goede beslissing was het om nu bijna een jaar geleden te vertrekken. Ben benieuwd hoe Indonesië is na de overdaad van Dubai. In ieder geval veel plezier nog!

Tags: Dubai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 19165

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: