Kiwi tour Twizel, Lake Takapo, Kaikoura - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Kiwi tour Twizel, Lake Takapo, Kaikoura - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Kiwi tour Twizel, Lake Takapo, Kaikoura

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

17 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Beste lezers. Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder. En heb ik weer wat dingen meegemaakt. Ik was gebleven in Queenstown. Waar ik helaas maar 4 nachten heb door kunnen brengen aangezien, het zo druk is. Alle hostel zijn volgeboekt. Het was al vol in nz door het zomer seizoen maar, nu met chinees nieuwjaar is het niet leuk meer met alle hostels zo vol. Mijn laatste twee dagen heb ik me goed vermaakt. Ben wederom wezen hiken en in de avond na een lange tijd backpackers voedsel gegeten te hebben eindelijk weer eens wezen uit eten. Heerlijk die fajitas bij de Mexicaan. Twee meiden waar ik goed mee optrok kwamen op het idee om een auto te gaan huren en daarmee 10dagen een tourtje te maken op eigen gemak. Dit klonk voor mij interessant maar toch had ik twijfels. Ik ben een beetje uitgekeken op de bergen en hikes die er zijn. Maar het gebied waar ik nu was beviel me wel heel erg dus om dan met eigen vervoer rond te reizen klonk niet slecht. Helaas zou ik dan nog 2 nachten bij moeten boeken in Queenstown om hier voor in aanmerking te kunnen komen. En zoals ik eerder al zei. Het zit bom vol. Dus helaas ik kon niet mee met de meiden. Mijn volgende bestemming zou lake tekapo zijn waar ik 2 nachten zou zijn en goeie verhalen over hoor. Helaas waren ook hier alle hostels vol en kon ik geen 2e nacht blijven. Kiwi bus kan mij alleen de eerste nacht garanderen. Dus heb besloten om een tussen stop te doen in Twizel. Twizel is een heel stil klein plaatsje dichtbij mt. Cook. Echter dit dacht ik. Ben om 2pm aangekomen en er bleken geen bussen meer te gaan naar Mt.Cook die toch nog 63km rijden was. Dus helaas dit werd en dagje wasgoed wassen en relaxen. Twizel was erg dood. Ik ben ook de enige die hier is uitgestapt. Er was niemand in het hele complex waar ik zat en niemand op straat of in het centrum. Best lonely na het drukke Queenstown. De volgende morgen ben ik vroeg opgestaan. Ik stond op standby voor de bus dus, probeerde er zo vroeg mogelijk bij te zijn. Na drie kwartier wachten aan de telefoon krijg ik te horen dat de bus vol zit. En ik dus pech heb. Ik kan er voor kiezen om op eigen initiatief naar lake tekapo te gaan maar, dit houd in geen garantie op accommodatie en omdat ik zelf al had gebeld naar een paar hostels wist ik zeker dat het niet mogelijk was om daar accommodatie te krijgen. Ik baalde hier enorm van. Wat moet ik doen? Nog een nacht blijven in stille Twizel. Nee dat trek ik niet. Of ik moet direct door naar Christchurch en Takapo overslaan. Ik waagde het erop. Heb een buschauffeur aangesproken bij de bushalte en gevraagd of hij me kan droppen in Lake Takapo. De buschauffeur kon dit niet doen vanwege een te volle bus en zijn werk. Maar nadat ik een tientje in ze hande duwde heb ik het toch voor elkaar gekregen. Aangekomen in Takapo zie je een mooi blauw lake met rond om allemaal bergen. Super mooi. Zo blauw heb ik het water nog nooit gezien. De temperatuur voelde goed aan dus mocht ik geen accommodatie kunnen vinden dan ga ik lekker aan het water slapen met mijn slaapzak onder de sterrenhemel. Hier bleek Takapo bekend om te staan. Ze hebben een soort van avondklok. Dan gaan alle lichten uit in het dorpje en zie je duizenden sterren. In ieder geval ik heb het voor elkaar gekregen om een accommodatie te vinden. Er waren die dag 3 cancellations dus, ik had wederom geluk. De volgende morgen ben ik vertrokken naar Christchurch. Hier had ik me weinig bij voorgesteld. In eerste istantie wou ik hier ook helemaal niet naar toe, maar het zit in mijn pakket. En er is niks van gelogen. Christchurch is niks aan. Kapotte gebouwen en veel verbouwingen door de aardbeving die Christchurch heeft geraakt in 2011. In de avond hebben we toch geprobeerd er wat van te maken met ons groepje maar veel was er niet. Alleen 1 bar waar 40 plussers los gingen als tieners. Ik was erg verbaast maar heb toch een leuke grappige avond gehad met deze oudjes op de dansvloer. Men wat kunnen die vrouwen nog swingen. De volgende morgen vertrekken we naar onze laatste bestemming van het zuidereiland. Hier krijgen we te horen dat we geluk hebben gehad. Er was wederom een aardbeving in Christchurch. Best gek om te bedenken dat je er net weg bent. Langzamerhand begint er een einde te komen aan mijn tour in new Zealand. Dat is te voelen. Geen leuke activiteiten meer en alleen maar mij vluchten in het vooruitzicht. In Kaikoura nog wel duizenden dolfijnen gezien dit was echt bizar hoeveel er daar zwommen. Maar ik besloot niet om de tour te gaan doen van 165$ als ik ze vanuit de bus al kan zien springen etc. Gisteren ben ik vertrokken vanuit Auckland met het vliegtuig naar Brisbane (Australië) waar ik op dit moment ben. Ben laat in de avond aangekomen. Maar zodra ik het vliegtuig uitstapte voelde je de hitte van Australië al direct weer. 11 uur in de avond 27°. Overdag temperaturen van 32+. Moet er weer aan wennen maar dat gaat vast goed komen. Ik blijf 1 nacht in Brisbane en vanavond trek ik door van het oosten van Australië naar het Westen Perth. Ik ben benieuwd of Australië mij nog kan verbazen na het mooie avontuur in NZ. Ik hopelijk vind ik daar een baan waar ik even zoet mee ben.

  • 17 Februari 2016 - 09:15

    Cynthia:

    Wauw Bryan, mooie reis maak je hoor. Ik merk wel een beetje 'gewenning' weet even niet hoe ik het anders moet zeggen. Maar meer van, weer die bergen, weer die hikes. Ik begrijp je heel goed. Je raakt er zo aan gewend dat het niet meer soort van speciaal is. Wij hadden dat bijvoorbeeld ook met watervallen...weeeeer een waterval haha. Maar ik kan je zeggen wees je er bewust van en geniet intens want als je weer terug in NL bent zou je willen dat je daar weer was ;) wijze woorden hier haha...maar so true! Hier gaat alles goed. Het is nu koud in NL, dus je zit prima daar in Oz. Wij gaan bijna op wintersport. Joylie voor het eerst de sneeuw in, ben benieuwd hoe ze het gaat vinden. Ze moet iig alvast de ski's op. Heb snowboots gekocht voor haar en ze heeft ombindski's hahaha. Ze loopt alleen nog niet los en met die snowboots aan is ze net de gelaarsde kat hahaha.
    have fun in Perth! Die vriend van mij heeft daar toen in een magazijn van een bouwmarkt gewerkt geloof ik. SUcces met zoeken! xxxxx

  • 26 April 2016 - 03:17

    Monica:

    Hi Bryan, waar hang je uit? Ik mis je verhalen. Lukt het om regelmatig werk te vinden? Ben zo benieuwd! Ik hoop snel weer wat te kunnen lezen. Kan me niet voorstellen dat je niets bijzonders meer meemaakt. Kan me overigens wèl voorstellen dat je het druk hebt met van alles en nog wat, en dat je dan de tijd niet neemt om te bloggen. Dan hoop ik dat je het druk hebt met leuke dingen! Voor nu de groetjes uit Almere.

    Ps ga je daar nog iets doen aan Koningsdag met andere Nederlanders?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bryan

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 19166

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 23 Oktober 2016

Backpacken in Thailand

21 September 2016 - 26 September 2016

Backpacken in Singapore

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

19 Augustus 2016 - 21 September 2016

Backpacken in Indonesië

11 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Backpacken in Dubai

13 Oktober 2015 - 04 Augustus 2016

Backpacken in Australië

07 Januari 2016 - 01 April 2016

Backpacken in New Zealand

Landen bezocht: