Trip to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu Trip to Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bryan Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Trip to Brisbane

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

16 December 2015 | Australië, Brisbane

Goldcoast,

Goldcoast is een erg mooi stadje met mooie huizen aan het water, hoge flat gebouwen en enorme stranden. Hierop hebben we een dag doorgebracht. Ook hier merk je dat veel Japaners hier op af komen. Overal waar je liep zag je japanse restaurantjes en winkels. De volgende morgen zijn we vertrokken naar Brisbane. De derde na grootste stad van Australië. Zodra je Brisbane in rijd merk je meteen dat je weer in het stads leven bent. Erg druk en chaotisch. Ik moet zeggen in Brisbane is er niet echt veel te doen. Je zou er meer van verwachten. We zijn naar diverse Art museums geweest en zijn hierna doorgelopen naar de lagoon. Dit is zeg maar een aangelegd strand midden in de stad. In de avond hebben we bij een bar gezeten with some live music. That was pretty cool. De volgende morgen besloten Rasmus en ik de stad te verlaten en onze tour terug richting Newcastle te maken. Sabrina bleef nog een paar nachten in Brisbane dus, wij namen hier afscheid van haar. Rasmus en ik zijn terug gereden naar Goldcoast. Voor ons gevoel was er hier meer te doen dan alleen maar een strand. En ja er was meer. We hebben een national park bezocht met waterfallen en cliffs waar je vanaf kon springen in to the lake. De volgende morgen zijn we verder gereden terug naar Nimbin. Nimbin staat bekend om de hippies en het wiet. Direct als je het dorpje in rijd zie je gekleurde regenbogen peace tekens en hippies met dreadlocks en een joint in hun mond. Ja dit is zeker weten Nimbin. Zodra ik de auto uit stapte werd mij aangeboden om wat wiet en paddo's te kopen. Ze bleven maar komen alsof ze konden zien dat ik een tourist was hahaha. In dit dorpje hebben we even een uurtje in rond gelopen en vond het daarna wel weer mooi geweest. We rijden door naar Byron Bay. Let the party started. Het bleek allemaal toch iets verder te zijn dan dat we hadden verwacht. Eenmaal in Byron bay hebben we er nu voor gekozen om op een camping te camperen. 5 minuten van Byron bay en het scheelt ons weer geld. Na het opzetten van de tent waren we zo moe van alles dat we inslaap zijn gevallen. Dus no party night. De volgende morgen zijn we naar m'n oude hostel gereden. Want ik wist dat dit dichtbij het strand was en dat we hier gratis konden parkeren. We hebben zelfs gekookt in het hostel haha. Maar het was zondag dus erg stil overal en weinig te doen ook in de avond verveelde we ons. De volgende avond zou er een girls jelly wrestling zijn en de winnaar krijgt 200$ dus ze gingen ervoor haha. Erg leuke ervaring. Vroeg nog of ik mee mocht doen maar helaas :-p. De volgende morgen zijn we weer doorgetrokken naar Seal Rocks. Waar ik op dit moment zit. Hier hebben we een mooie stukje aan het water gevonden waar we gratis (denken we) onze tent kunnen plaatsen. Goodnight xxx

• 21 December 2015 - 10:09

Cynthia:

Lekker hoor Bryan!! Wij waren toen weggesleept met onze camper in brisbane..K stad hahahah.
    Nimbin wat een vieze zooi daar he..niet te vergelijken met alle andere stadjes/dorpjes daar.

Ga je nog richting cairns, (veel backpackers en super leuk uitgaan, moet je echt naar The Woolshed!
    Als je nog omhoog gaat dan ligt op de route Noosa, is ook erg leuk (NP, leuke routes).

Naar beneden ri Sydney kom je coffs harbour nog tegen, was volgens mij ook erg leuk, NL camping daar. Grote klompen voor de deur. Daar hebben wij skydive gedaan boven zee! erg mooi en helder, zagen walvissen dolfijnen etc.

Hoe staat het met werken en of zoeken naar werk??? ;P

Tags: East Coast